søndag 15. april 2012

Kalde Føtter

På onsdag kl 2315 sender NRK1 dramaserien "Kalde Føtter". Serien startet i 1997, og gikk i 5 sesonger. Jeg så noen episoder på 90-tallet, og husker jeg likte den godt, så da jeg fant samleboksen på Play.com til en billig penge tidligere i år måtte jeg bare kjøpe den. Ikke alle serier tåler tidens tann like godt, men "Kalde Føtter" er litt som "Friends", om du ser bort fra moten så er serien veldig bra.

Serien følger tre par i Manchester som i starten er på ganske ulike stadier i forholdet. James Nesbitt, Storbriittanias morsomme svar på George Clooney spiller Adam, og Helen Baxendale, mest kjent som Emily i "Friends" spiller Adams kjæreste. Serien er hva jeg vil kalle hjertevarm med humor, realistisk drama, spenning og sorg. Absolutt ikke den nyeste serien, men den er både veldig bra og temaene fortsatt aktuelle, så den fortjener et gjensyn. Jeg kommer i alle fall ikke til å kvitte meg med min dvd-boks med det første.

Karakter: 9/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar