fredag 8. februar 2013

Girls

Serien som alle kaller "det nye Sex And The City" men med vanlige jenter i vanlige situasjoner. Bare den beskrivelsen gjorde meg skeptisk da jeg er en av de få som faktisk ikke ELSKER Sex And The City.

Jeg er derimot en stor fan av å gi serier en sjanse, og har en regel om at man må gi serien tre episoder før man bestemmer seg. Med Girls trengte jeg omtrent en halv episode før jeg var overbevist. Serien handler om fire jenter som bor i NY og som har sex, hovedpersonen er skribent men ellers er det langt unna Sex And The City.

Girls er uhøytidelig, tidvis veldig høy putefaktor, morsomt og veldig sjarmerende. Der Sex And The City gjorde masse for vanlige folks syn på mote er Girls en serie som potensielt kan gjøre mye for at jenter kan være seg selv. Jeg synes det er urettferdig å sammenligne de for det er to serier som står veldig støtt på egne bein.

Karakter: 9/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar