torsdag 28. juni 2012

Lettlurt?

Hadde i utgangspunktet tenkt å bare skrive om bøker og film/tv-serier, men ser ut som det kan bli et innlegg i ny og ne om andre ting også. Denne gangen; Bloggere. Det finnes utallige bloggere som skriver om alt mellom himmel og jord, men de på topplisten er som regel såkalte rosabloggere som skriver om klær, sminke, trening osv. Mange av disse har gjort bloggingen til et levebrød, noe som ville vært utenkelig for få år siden.

Anyways, her kommer det jeg ville frem til. Til tross for at jeg bruker begge deler så har jeg lite kunnskap om sminke og hudprodukter. Det gjør at når jeg trenger nye produkter så søker jeg etter kunnskap for å finne bra ting, og bra hudprodukter koster som regel litt. Sånn sett er rosabloggene en åpenbaring, jeg finner masse informasjon om produkter, faktisk så mye informasjon at jeg noen ganger blir overveldet.

Her om dagen mottok jeg en pakke fra Blivakker.no med masse hudprodukter fra Ole Henriksen etter å ha lest utallige anbefalinger fra rosabloggere i hele landet. Her kommer spørsmålet mitt; Er disse anbefalingene troverdige? Er det slik at bloggere som får betalt for produktomtale vil være ærlige? Nå tror jeg ikke at det sitter en haug med kyniske folk som skriver produktomtaler med masse løgner, men er det lettere å være positiv om man får betalt? Vil en blogger som skriver kritisk om et produkt få flere produkter fra samarbeidspartneren? Kan man betrakte dette som ren reklame, eller er det produktomtaler?Dette lurer jeg oppriktig på.

Nå har jeg bare brukt mine Ole Henriksen produkter en ukes tid, men huff og huff, de stinker. Og da mener jeg lukten, effekten er det for tidlig å si noe om. Jeg fikk også noen evighetsstrikker i samme pakke, og de er gode de, men etter en ukes bruk så er ikke elastiteten den samme som ved mottak. Jeg opplever ofte at det jeg bestiller(og betaler for)ikke lever opp til produktomtalene jeg finner i blogger.

Kanskje jeg er kresen, eller kanskje jeg er lettlurt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar